اگر تیغ ماهی در گلو گیر کرد چه کار کنیم ؟ | تیغ این ماهی‌ها به راحتی در گلو گیر می‌کند | علائم گیر کردن تیغ ماهی در گلو چیست؟

اگر تیغ ماهی در گلو گیر کرد چه کار کنیم ؟ | تیغ این ماهی‌ها به راحتی در گلو گیر می‌کند | علائم گیر کردن تیغ ماهی در گلو چیست؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از نمناک، در بسیاری از مواقع ممکن است در هنگام مصرف ماهی استخوان یا تیغ آن در گلو گیر کند، علائم گیر کردن تیغ ماهی در گل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از نمناک، در بسیاری از مواقع ممکن است در هنگام مصرف ماهی استخوان یا تیغ آن در گلو گیر کند، علائم گیر کردن تیغ ماهی در گلو چیست و چگونه باید تیغ ماهی را از گلو خارج کنیم؟

اگر یک استخوان ماهی در گلو شما گیر کند ، می تواند دردناک و ترسناک باشد و خوشبختانه این امر بسیار متداول است که نکات و ترفندهایی در مورد برطرف شدن گیر کردن استخوان های ماهی وجود دارد.

علائم گیر کردن تیغ ماهی در گلو ؛ این حس شبیه چیست؟
اگر یک استخوان ماهی در گلو شما گیر کرده باشد ، حتماً آن را حس خواهید کرد و همچنین ممکن است هر یک از علائم زیر را تجربه کنید:

- احساس سوزن سوزن شدن در لوزه یا گلو

- درد شدید در گلو

- ایجاد حساسیت در گلو یا گردن

- سرفه

- مشکل در بلع یا بلع دردناک

- خونریزی

کدام ماهی ها به احتمال زیاد دارای استخوان هایی هستند که به راحتی گیر می کند؟
برخی از ماهی ها سیستم اسکلتی پیچیده تری نسبت به سایرین دارند و این موضوع می تواند باعث شود که جداسازی استخوان مشکل تر شود وبه طور کلی ، ماهی که به طور کامل سرو می شود ، خطرناک است. چند نمونه از ماهی هایی که سرو کردنشان به طور کامل دشوار هست ، شامل موارد زیر است:

- شاه ماهی

- پیک

- کپور

- ماهی قزل آلا

- ماهی سالمون

۵ دمنوشی که برای درمان سرماخوردگی معجزه می‌کند

چگونه یک استخوان ماهی را از گلو خود خارج کنیم؟
بلعیدن استخوان ماهی به ندرت اضطراری است و بنابراین ممکن است بخواهید قبل از رفتن به مطب پزشک چند مورد از این داروهای خانگی را امتحان کنید.

۱. مارشمالو برای خارج کردن تیغ ماهی از گلو:
عجیب به نظر می رسد اما یک مارشمالوی چسبنده بزرگ ممکن است تنها چیزی باشد که شما با آن استخوان را از گلو خود خارج می کنید.

۲. روغن زیتون برای در آوردن تیغ ماهی از گلو:
روغن زیتون یک روان کننده طبیعی است و اگر استخوان ماهی در گلوی شما گیر کرده است ، سعی کنید ۱ یا ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون بخورید تا برای شما کار را آسان تر کند.

۳. سرفه برای خارج کردن تیغ ماهی از گلو:
بیشتر استخوان های ماهی درست در قسمت پشت گلو ، اطراف لوزه ها گیر می کنند و ممکن است چند سرفه قدرتمند برای خارج کردن آن کافی باشد.

۴- نان و آب یا همان نان خیس خورده با آب:
نان غوطه ور در آب یک ترفند کلاسیک برای رفع غذای گیر کرده در گلو است. حدود یک دقیقه یک تکه نان را در آب خیس کنید و سپس یک گاز بزرگ بزنید و آن را کامل ببلعید و این روش وزن را روی استخوان ماهی قرار داده و آن را به سمت پایین هل می دهد.

۵. موز برای خارج کردن تیغ ماهی از گلو:
برخی افراد می دانند که موز ها مانند باتلاق ها ، استخوان های ماهی را می گیرند و آن ها را به سمت معده می کشانند. یک تکه بزرگ از یک موز برداشته و حداقل یک دقیقه آن را در دهان خود نگه دارید که این باعث می شود تا مقداری با بزاق خیس شود و سپس آن را قورت دهید.

۶. نوشابه :
سالهاست که برخی از پزشکان از نوشابه و سایر نوشیدنی های گازدار برای درمان کسانی که غذا در گلویشان گیر کرده است ، استفاده می کنند. وقتی نوشابه وارد معده شما می شود ، گاز آزاد می کند و این گاز ها به تجزیه استخوان و ایجاد فشارهایی که می تواند آن را از بین ببرد ، کمک می کنند.

۷. سرکه برای خارج کردن تیغ ماهی از گلو:
سرکه بسیار اسیدی است و نوشیدن سرکه ممکن است به تجزیه استخوان ماهی کمک کند و آن را نرم تر و بلع را راحت تر می کند. سعی کنید ۲ قاشق غذاخوری سرکه را در یک فنجان آب رقیق کنید یا ۱ قاشق غذاخوری را مستقیم بنوشید زیرا سرکه سیب گزینه خوبی است به خصوص اگر با عسل طعم آن را دلپذیر تر کنید.

۸- نان و کره بادام زمینی:
نان همراه با کره بادام زمینی برای گرفتن استخوان ماهی و فشار آن به سمت معده اثر می کند. یک قرص نان بزرگ نان و کره بادام زمینی بردارید و قبل از بلع آن در دهان خود نگه دارید و رطوبت را در دهان تان جمع کنید و حتما آب زیادی در نزدیکی خود داشته باشید.

۹- رهایش کنید:
غالباً وقتی افراد به این باور می رسند که یک استخوان ماهی در گلوی آنها گیر کرده است و به بیمارستان مراجعه میکنند ، در واقع هیچ چیز در آنجا (گلویشان) نیست. استخوان های ماهی بسیار تیز هستند و هنگام بلع آن ها می توانند قسمت پشت گلو را خراش دهند و بعضی اوقات فقط خراش را احساس می کنید و استخوان به معده شما منتقل شده است.

با فرض اینکه تنفس شما تحت تأثیر قرار نگرفته باشد ، ممکن است بخواهید مدتی به این حالت بمانید و اگر در تنفس مشکلی دارید ، فوراً با اورژانس تماس بگیرید.